Med integrerade funktioner som full multimediatäckning inklusive interaktiv video, allt från enkla sant-och-falskt-frågor till fullt fungerande simuleringar såväl som gamification och AR, gör detta interaktiva böcker till ett allmänt uppslukande och integrerat format för interaktivt livslångt lärande och berättande. Som du kan se i pyramiden nedan börjar kraften i den interaktiva boken där de traditionella bokformaten slutar. Det är särskilt ganska talande, att de traditionella formaten har ett passivt uppifrån och ned-approach, medan en interaktiv bok har en mer aktiv nedifrån-och-upp-approach.
I ett inlärningsperspektiv som du kan se ovan är det uppenbart att ju mer interaktivitet, desto mer stannar kvar i minnet. I ett livslångt lärande perspektiv gör detta att möjligheterna med en interaktiv bok verkligen stärker både inlärningsprocessen och berättandet. Samtidigt som du behåller kraften i bokens exklusiva möjligheter. Alla bitar för att få det att hända finns där. För att lära dig mer om detta, gå till vår kostnadsfria demo, som erbjuder en simulerad miljö för att generellt förbättra dina lärande design färdigheter och att skapa interaktiva böcker.
Detta ska också ses i ljuset av att de dagar är förlorade då livslångt anställning var en möjlighet att drömma om för ungdomar som lämnade skolan för att arbeta. Det var industrisamhällets verklighet och möjlighet som inte finns i det digitala samhället. Idag har den förutbestämda vägen för livslångt arbete raderats till förmån för livslångt lärande. I denna anda måste de bitar av kunskapsdistribution som det formella industrisamhällets skolsystem producerade omvandlas till lärande av orsakssamband och mer gynna lärande i praktiken. Interaktiva böcker är ett av verktygen som kan bana väg för en sådan utveckling.
Mer om Interaktivt Livslångt Lärande
Lifelong Learning opportunities in a digital society